Tuesday, January 30, 2007

'Kawan lama'

Semalam termimpikan kawan lama yg used to be my dear, closest and trusted friend...dont know why i dream about her...mimpi lak pelik..she was asking me why the heck we are no longer kamcing and did she do something wrong...bangun jer dari tido, aku termangu sorang2..lama la jugak aku bertafakur sorang2 daripada kul 5.30 pagi aku bangun, 5.45 baru aku mandi...org cakap, kalau ko terfikirkan org tu, then memang ko akan termimpikan org tu..ye ke?


kalau korang confius, aku sure enab mesti gelak kat aku nyer- (siap hang)...ada cerita sebenarnya kenapa aku dah tak rapat dengan dia ni...seingat akula unless kalau aku dah hilang ingatan la...aku tak pernah sedikit pun abaikan dia...opssi..sorila aku tak leh nak mention name...apa kata aku panggil dia ..emmm bubu...



aku kenal bubu masa aku study lagi..masa tu semester 2 and aku lak masuk class yg aku tak ada geng...so nak tak nak memang kena grouping dgn dia and the geng.. aku rapat dgn bubu and the rest sampaila aku keja..nama pun lebih kurang sama jer and kebetulan lak, perjalanan aku dan dia sama..kami praktikum sama2 so memang kerapatan tu makin kuatla...aku memang jaga dia macm aku jaga adik aku walaupun dia tu tua setahun dari aku..jgn tanya kenapa ...aku pun confius.

yg buat aku sedih sampai lani...cara dia gunakan kepercayaan aku - silap aku jugak..dari dulu aku bukannya senang nak bercerita pasal peribadi aku tapi dgn dia aku bedal jer...yelah bila ko dah percaya..ko percayala kan...ko tak expect pun dia akan bukak pekung di dada...kalau dia nak bercerita tentang keburukan perangai aku...aku tak kisah..ceritala...tapi sampai cerita peribadi aku dekat org lain(aku cerita pada insan2 yg aku sayang and percaya sahaja and aku paling tak suka and pantang kalau org bercerita pasal peribadi aku dengan org lain) - memang melampau and aku tak leh terima...

entahla...aku cuma harap - eventhough sampai hari ni dia duk defend yg dia buat tu utk kebaikan aku (what the heck anyway-urrr...memang aku tak leh nak terima alasan dia) aku memang takleh nak rapat dgn dia mcm dulu..kawan ala2 bacang bole la..tapi utk rapat kembali seperti waktu dulu? nope....no way man..once is enough..i treat you like a princess, you treat me like a dog...

pengajaran besar yg aku belajar ... lani, aku tak suka share masalah aku dgn org lain even dngan yg paling rapat pun..masalah besar aku, biarla aku and Allah sahaja yg tahu. susah nak tahu yg mana kawan and lawan...even ko percaya kat org tu pun, aku rasa, lebih baik aku simpan sendiri...


True friendship is a precious jewel in our lives. A true friend--one who is there in rain or shine--is like a lifeline when we are sinking into the sea of sadness, a beacon to bring us home. They are with us unconditionally, asking nothing in return. They embrace us, help us, and sometimes just sit with us. They rejoice in our successes and console us in our failures. They can also be brutally honest with us about our faults and fallacies, not out of meanness or egotism, but out of a desire to help us avoid the pitfalls they see in our path.

So nurture your friendships. Value them more than any material thing this world has to offer. They are both strong and fragile at the same time. Strong in that no outside force can destroy the bond of true friendship and fragile in that the inside dynamics between two people can. Be a true friend and embrace a true friend. The rewards are great . . .

2 comments:

Anonymous said...

yeah yeah i know who...
lain kali beli kanta pembesar nak kenal hati orang tu busuk atau elok... tauu!
Once broken twice shy.

Anonymous said...

dear sit,

a true friend is for treasure...treasure the friends that you have and their will treasure you...


lily