Thursday, January 04, 2007

If you worry about what might be, and wonder what might have been, you will ignore what is.

<Dah lama tak update blog...bukan apa..kekadang tu, rasa mcm masa menghimpit diri-tak sempat... well kita dah masuk tahun baru-


makin tua-

makin besar tanggungjawab-

makin tinggi harapan-

makin sibuk-

makin sedikit waktu utk org lain-

makin suntuk masa utk diri sendiri-

sebab

makin banyak yg nak dikejar-

makin banyak yg difulfillkan-

makin banyak yg nak diubah-

makin banyak yg nak dikurangkan-

makin banyak yg nak diucapkan-

makin banyak yg dibuat-



we might not be the same, and we might be the same..terpulang pada diri sendiri..terpulang pada kemampuan dan kudrat...yg paling penting, terpulang kepada KEMAHUAN.


bagi aku...punya kehidupan sendiri-berkeluarga and punya anak yg perlu dibentuk sudah cukup. lately aku terfikir kalau aku tak keja and spend more time with my hubby and anak, agaknya kehidupan kami bagaimana? mampu aku mengubat kerinduan seorang ayah kepada anaknya yg jauh di mata? mampu aku mendekatkan anak dengan ayahnya? atau mampu aku membantu suamiku dalam menguruskan keluarga? aku tidak fikir aku mampu membantu hubby. emm...kalau diikutkan hati aku ni, nak jer aku berenti keja. anak jauh di mata, suami lagila....anak jauh di utara, hubby lak di selatan...tuhan sahajalah yg tahu. kalau hati aku lembek, memang dah lama aku menangis di tengah jalan..aku pun bukannya sekuat mana pun..tapi alhamdullilah...Allah sentiasa memberi...yg penting, mcm mana ko menghargai apa yg diberi.


rindukan anak...rindukan hubby...well, alah tegal bisa. kalau diikutkan hati, memangla...tapi kalau kemahuan itu ada...insya Allah, yg susah bole jadi senang... kalau nak diikutkan jalan pendek memang senang - but at the end, you will not know...sama ada ko akan regret dgn keputusan yg dibuat or be happy with it.




actually, kata2 nenek aku last two weeks yg buat aku terfikir balik apa yg aku nak dalam hidup...dia cakap 'along, sampai bila nak duduk jauh2 dgn laki, anak'....

this is life...you do whatever you have to do in order for your children and your family to have what they deserve to have..dulu aku tak fikir mcm tu pun...dah kawin, dah ada anak...ko akan terfikir yg ko nak bagi apa shj yg termampu utk anak and family ko sendiri.. cuma, ko kena pandai tackle time and action...jgn sampai kejar duit, anak dibelakangkan...kekadang tu apa yg anak nak, tak sama dengan apa yg kita nak...well..been there already..so...aku tak nak anak merasa apa yg pernah aku rasa..


anyway..sempena tahun baru ni...semoga sahabat2 yg aku sayang - maria, zainab, jawa, ina, k long, fiza, ida, g kechik- happy sokmo2...tabah and kuat dalam menempuhi apa yg ada di hadapan...kerana aku tahu, kalian punya cerita hidup yg tersendiri...enab - kawinla wooiit....


kawan2 aku yg lain, adik2 aku yg degil and ketegak tu...this year, jgn nak memain dah...especially adik aku ayuz ni...BELAJAR!!!!! kang ada nak kena belasah kang...


No comments: