Wednesday, January 10, 2007

CINTA SEORANG PEMBERI


emm...naper ari ni aku nak cakap pasal cinta seorang pemberi? cinta?


how do you define cinta?

what is actually cinta?


its subjective...banyak yg bole ko cakapkan pasal cinta..definitions dia banyak...tapi cinta seorang pemberi tidak sama dengan cinta org yg menerima..naper aku cakap mcm tu? well..masa aku study dulu, aku ada seorang 'kawan' yg terlalu taksub dengan cinta dia.. apa sahaja yg lelaki tu nak, dia bagi..kekadang tu, sampai sanggup basuhkan baju pakwe dia..nak makan pun nak tunggu pakwe...any decisions, semua datangnya dari lelaki ni..sampai lupa kawan and etc.

yg peliknya, aku tengok lelaki ni tak ada pun, siap keluar dgn pompuan lain lagi....yg paling menyedihkan bila aku tengok cara kawan aku layan lelaki ni and betapa hancurnya dia lepas break up...dulu, aku pernah cakap yg dia ni BODOH..bila kawan dah tak ada, baru ko nak merintih mencari kawan lama...tapi aku siapa utk cakap yg dia bodoh?

dah lama aku loss contact dgn minah ni...sampai aku lupa nama and asal dia....terukkan?

bagi aku...cinta seorang pemberi tak sama dengan cinta org yg menerima...sayangnya seorang pemberi itu, tidak sama dengan sayang org yg menerima...maybe, cinta org yg memberi itu lebih banyak daripada yg menerima...sayangnya seorang pemberi itu lagi banyak daripada org yg menerima...atau, cinta and sayang si pemberi, lagi sedikit daripada cinta and sayang si penerima..

"Love many things, for therein lies the true strength, and whosoever loves much performs much, and can accomplish much, and what is done in love is done well."- Vincent Van Gogh

No comments: