Sunday, May 11, 2008

New Pogoh

Been nearly 2 years at Paloh and moved to New Pogoh, Segamat last month.

The house- alhamdullilah...not like the previous one and still new (2 years old). the house have 3 rooms, 3 bathroom, nice and big yard for fifi to play around (still, i have to be extra careful in case ada ulaq - what do u expect, nama lagi duk dalam utan kan...). nice and cozy kitchen (not that i'm a good cooker newey) and the most important near to other houses as well...(tak adala dekat sangat pun, huhuuhu). kitaorg duk yg paling atas sekali tapi tak dela scary mcm kat paloh tuuu...(in case if my sis worry about dogs barking at night).



the nearest town is Segamat, took about 10- 15 minutes by car and 15 minutes to Tenang. from highway, you can either exit at Yong Peng (nearly 1 and 1/2hour to get here) or tangkak (45 minutes- adviseable to exit at Tangkak). seme ada kat segamat ni - hospital, bank, shopping complex and etc.

Ada a few things that i dont really like about here...satu, pasar jauh...dua, kedai runcit ada satu jerrrr dalam estet ni (so barang memang mahal skit and lauk yang dia jual pun SAMA jer HARI-HARI). tiga, pekan yg paling dekat kat Tenang and nak kuar dari sini memang aku tak kuasa sbb dalamnyerrr rumah aku ni. empat, ada satu jerrr kedai makan (tapi aku takde selera nak masuk...no comment) other than that, aku OK.tapi mcm hubby aku cakap, bersyukur la sebab ni pun belum lagi kena pindah ke kawasan dalam yg nun jauh dari pekan...huhuhuhu..aku memang kena terima hakikat yg hubby aku ni keja estet...nak tak nak ke, aku kena terima la..


life kat sini tak sama mcm di paloh...kat sini, workers tak ramai sangat. paling ramai indonesian. local tak ramai yg stay sini- depa duk di kg sebelah estet ni and most of them ada tanah sendiri. so mcm tauke kedai runcit duk habaq kat aku, sebb tu lah banyak kedai mkn yg tutup dalam estet ni. rumah workers pun banyak yg kosong compare to Paloh yg tak cukup umah.

yg aku suka, makcik yg tolong bersihkan rumh ni baik ler sesangat..hujan pun datang keja gak. aku tak yah nak cakap banyak- dia tahu jer nak kemas apa, buat apa.. so aku tak derla rasa bersalah sangat nak mintak tolong dia.

fifi posing depan pintu umah


so far alhamdullilah sebb fifi and amani stay dengan selesanya di sini. tak banyak karenah and itu yg penting bagi aku...cuma aku kena berjaga skit kalu nak bagi fifi main di luar.plus bit bit (my rabbit) selesa jer main keliling umah and dudu (my cat) can stay outside with her new found family..

No comments: