Wednesday, May 28, 2008

new pet


kucing di atas dibeli kelmarin dulu utk anak aku yg sulung ni ahh. sampai umah jer, terus kong...abis 10 git free2...huhuhu.mcm mana tak kong, dia duk pegang kucing tu mcm kucing hidup kat umah aku ni aahhh...pegang tengkuk, dahla seme wayar yg berkaitan ada kat situ, sudahnya rosak terus. takperla..tak ada rezeki fifi nak main cak2 dgn kucing mainan dia ni.


ayah fifi beli pun sbb kesiankan ank dia yg duk menghadap ank kucing(ank2 dudu).risau takut dia kena asma ke lelah ke disbbkan kucing. kalu setakat pegang jer takper..ini kalu aku terlepas pandang kejap, tengok2 jer dia dah cium ank2 kucing yg ada 4 ekor tu..waduh, bisa sakit jantung aku dibuatnya. nak buang kucing2 ni aku tak sampai hati. dah itu mainan fifi...drp time dudu kecik (huby amek kat tengah jalan, nsib baik tak kena langgor) terus ler sampai beranak pinak ni, dudu ler mainan dia (walaupun dah banyak kali kena cakau dek dudu). bole ketawa mengekek, main kejor2 dgn dudu...camner?
emmmmm..


time ni didi(aku ler bagi namer) dah rosak tapi fifi buat main peluk.

tak perluler nak agak dia tengah wat per....asalnya mata didi ni menyala, tu yg fifi duk tengok tu...
posing depan m.i.c.k.e.y m.o.u.s.e (nyanyi yer). tengah tunggu ayh dia balik..time2 mcm ni, aku bole relaks sbb dia memang duduk jer tengok cartoon mickey mouse ni. dah bole sebut few words (fun- tapi tunjuk tangan give me five- huhuhu), one, bababa (ala, lagu baba black sheep tu) and nyanyi lagu mickey mouse (walaupun aku sendiri tak bisa menangkap apa yg dia nyanyikan..) hasil drp mickey mouse..adala one day, tiba2 dia menari tangan kepak ayam..aku tak ingat lak aku ajar fifi buat tu, rupa2nya dia duk ikut mickey menari ayam. alahai anak aku ni..

5 comments:

fairuzniza said...

fifi, sekali lagi..

"m.i.c.k.e.y....m.o.u.s.e"

yeah, nyanyi lagi ngan ateh..sekali lagi! hahahahahhahaha

weh..mama duk rindu kat cucu dia ler..abah pong..ko nih...haih~
penat dah nak bitau..

Anonymous said...

Sit, Fifi is so adorable. Seronok tengok perkembangan anak kita kan? They are full of surprises !

Anonymous said...

Sit, Fifi is getting cuter and cuter tapi muka dia ada iras-iras Yus jugaklah !

fairuzniza said...

[IMG]http://i149.photobucket.com/albums/s52/faceless_fye/fifiateh.jpg[/IMG]

fairuzniza said...

sila ke blog sy..