Thursday, May 15, 2008

chick chick chick

waked up this morning and noticed something different on amani's face. bintik2 merah...wondering? emmm...benda yg aku duk takut sangat dah pun jadi. no wonder why dia asyik merengek semalam and menangis jer even mata duk tutup..rupa2nya chicken pox..wahhhhh.

nothing can be done. tomorrow kena start bagi dia minum air kelapa and continue to monitor the red spots. so aku dah warning hubby siap2. kalau aku tak sempat masak ke atau aku masak cincai ke, tak perlula nak komen lebih2. kalau demam hari tu aku kena dukung dia memanjang sbb dia nangis, ini kan pula bila dah kena chicken pox. i guess, it cannot be help anymore.

dulu masa mula2 fifi kena cp, aku memang tak bole tido sangat...dia panas and gatal2..it worse at night and she dont want to eat at all. she lost weight and she was nine months. this time, turn amani lak (baru jer seven months). am i worried? yes i am...last month mek was here. this time, i'm alone. hubby lak, GM dia nak datang visit so aku tak nak kacau dia sangat. lagipun amani memang tak nak sesaper kalu tak sihat...

jgnla ada sesaper yg call aku time ni...risau plak kalu nada suara tak seberapa..kang aku dilabelkan garang tak bertempat...emmm.

terbaca blog ayuz tadi...kewujudan yg tak memberi makna kepada sesiapa? terpikir lak aku naper kewujudan dia tak terasa dek org lain (emm...). yg terlintas dek otak aku yg copet ni, selalunya org tak perasan kepentingan kita except bila dah tader nanti. bukan nak kata apala...ada masanya memang terasa mcm tu if you choose to feel that way. dulu aku pun mcm tu. selalu sangat terasa mcm org luar even dalam family sendiri. merana la jugak dulu sampaila aku jadi keras malas nak rapat dgn org. itu bukan contoh yg baik. unlike my sis, aku ni susah jugak nak rapat dengan org except bila dah lelamer and org tu tahan dengan perangai entah aper2 aku ni. aku rasa adik aku pun terasa yg aku entah per2..huhuhu. aku rasa sampai lani yg betul2 faham aku (kecuali hubby) mar, zai, fano, k ju, k noni, k lin, ita and bubu (ye ke dia faham aku?).

so yuz, buat aper nak layan sangat perasaan tu...kalu ko ni tak ada kepentingan, tak dela sumer benda org nak ko buat kat bedsa tu. haaah, cakp pasal ni, kurang2kan la keaktifan ko tu...busy memanjang...cuba2la buat rest skit. tahula minat tapi berpada la..


ini gambar fifi lepas sihat dr cp...kurus kan?

3 comments:

Anonymous said...

Kesiannya Amani... jaga dia elok-elok. Masa Mar kena chicken pox dulu memang waktu malam yang sangat-sangat gatal. Masa Mar kena dulu umur Mar dalam 20 tahun. Mar yang dah besar panjang pun tak tahan gatalnya apatah lagi Amani. Kena banyak sabar la and letak calamine lotion kat badan dia. Insya-Allah sembuhlah. Fifi memang nampak macam dah lost weight. Kesiannya dia. Takpala Sit, tk lama lagi naik baliklah badan dia. Tapi comel gila :) Rasa macam nak gomol je...Jaga diaorang elok-elok. Bila nak datang KL? Bagitau tau ! Boleh tengok Baby Aliah.

Anonymous said...

kurusnya fifi!!!!
ni mesti kena sisa2 cpox angah ni..kua3...
ala...biarla kena time kecik2..besau2 tak kena dah..dah cantik..leh kahwin..kah3..

sit said...

me to mar,

thanks mar. i think i have to refer amani to doc. red spots dia cam kureng jer and dah 2 hari ni...sepatutnya bertambah.

me to angah,

haahhh, entah2 ko punya cp la ni...next visit belanja depa makan ice cream sekali dgn ibu depa.

ps/ gambr fifi tu last year punya. lupa nak bgtau..huhuhu.insya Allah pemergian ku ke kl akan dimaklumkan. masalah lani bos baru huby ni BERKIRA nak mampus..susah