Monday, July 07, 2008

Domestic inquiry

mata dah mengantuk..hidung lak asyik pedih ..nampaknya i'm having flu...wawawa...

am doing a domestic inquiry for my huby. since he work late already, so i took over jap..lagipun dia nak kena bangun kul 5.30 esok..sian kat huby. aku? aku memang dah terbiasa tido lewat. cuma maybe sbb dah lama aku tak buat kerja, so mata aku ni asyik nak pejam..terpaksa amek alternatif layan perasaan jap sebelum sambung balik..

apa benda domestic inquiry ni? kalu translet balik dalam bhs, siasatan dalaman..kalu ada case curi ker, apa ker, so depa buatla DI ni..last month, ada worker curi getah, so huby in charge for inquiry. first inquiry dah lepas..dah masuk jel and keluar ikat jamin pun..second inquiry ni, manager estet sebelah kena jadi saksi sebelum ful report dihantar ke HQ and further action taken..maknanyer sebelum betul2 kena buang kerja la.

aku kesian jgk kat org yg ditangkap ni..tapi kalu dah mencuri atas alasan nak cover duit minyak sbb anak2 ramai, aku rasa itu tindakan bodoh. entahla. aku bukan org yg bole menilai kesalahan dia ni..tapi nak buat mcm mana, terpaksa ler dia cari kerja lain kang.

2 comments:

Anonymous said...

kesiann tgk org kene tangkap ek.. aku sll gak nmpk banduan kat sini.. MasyaAllah!! ketor lutut tgk muke2 depa ni.. Kun Fayakun.. mmg depa dilahirkan menjadi banduan.. muke pun menakutkan.. seram.. ganaz!! tp dlm keadaan skrg mmg ramai terdesak.. even kat kg aku pun musim pecah umah.. kat bandor lg le tertekan ngan harga barangan naik.. tol + petrol lg.. but Alhamdulillah... rezki x putus2 lg... **t.e.k.a.s.i.a.p.a**

sit said...

sedih kan?