Tuesday, August 19, 2008

incidents

1st incident:

i gave amani serai to play with when i want to cook lunch last week. it give me some time or else i have to play with her. lagipun dia duk tarik baju aku...so kena bagi something yg boleh ralitkan dia. selalunya amani main drum dgn serai tu. tapi that day special skit. without me noticing it she went to the living room where her sister was. they end up with a lot of screaming as fifi tried to grab 'serai' from amani. i noticed two things since that day. amani is a lot stronger and fast. u can never imagine how fast she run with her walker towards the kichen and her face was full of determination to get to me as fast as she can. walla...when she reached me, she have this cicky smiles that i dont know how to response. her sis? menangis ler sbb tak dapat tarik serai dari tangan amani. aku? haih...

2nd incident:

i was washing our aquarium with makcik sanniah help. sementara nak nunggu air penuh dalam tangki, makcik sanniah went out to help me jemurkan baju. nak dijadikan cerita pintu cermin tak ditutup rapat. risaukan anak2 kucing masuk aku sruh ler fifi tutupkan pintu. selalunya dia tutup tak kunci tapi hari tu fifi pi kuncikan pintu lak. imagine betapa paniknya makcik sanniah kat luar pintu bila aku panggil dia. rupanya fifi lock terus. aku time tu tengah duk pegang paip air and for sureler air dah melimpah mcm sungai. alahai..bila aku surh fifi bukak pintu, fifi lak lari menceceh ke kerusi sbb panik tengok air, siap menjerit takut lagi. respon aku? emmm tak reti dah nak cakap per.

3rd incident:

aku marahkan fifi yg pukul amani tapi sudahnya amani marah aku balik dgn hentak2 tangan atas walker dia. siap jeling lagi bila aku duk diam. respon aku? mmmmm


4th incident:

huby tolong urutkan belakang aku (sejak last week asyik berangin jer badan gara2 makan laksa tak ingat dunia and tak ingat nak pantang kan). ada ler aku menjerit skit sbb sakit. yg si kakak fifi lak duk jerit2 kat aku. ingatkan aku gaduh dgn ayah dia. without me knowing it, fifi pi gigit lengan aku...respon aku? sakit giler, huhuhu.

haih...poning poning...nak gelak pun ada.

No comments: