Saturday, August 02, 2008

growing hotz

panas.....

dah berapa hari tak ujan..panasnya.

fifi and amani kena mandi at least 3x sehari. kalu panas sangat aku bagi jer anak2 ribena aku yg makin comel ni beremdam dalam kolam plastik selama yg depa nak. fifi kalu dapat air abisla, jenuh aku nak suruh kuar dari bilik air.

cuaca mcm ni, kena make sure sesangat fifi and amani minum air banyak2. lebih2 lagi fifi yg cepat berpeluh kalu berlari ke hulu hilir. kaki fifi tak pernah nak kenal penat agaknya. kalu mood dia ok, abisla satu living room dia duk lari ngan adik dia. kekadang tu bole dengar suara depa kat luar rumah. lebih2 lak bila amani lani dah pandai jerit kuat2 and gelak sakan.

amani lak dah tak nak sangat duk dalam walker dia. nak suruh dipimpin tangan...mula nak bertatih. alhamdullilah. kalu aku nak letak balik dalam walker, ada ajer helah dia tak nak duduk. jenuh nak pujuk dia masuk dalam walker, kalu tak memang tak buat kerja la aku hari tu.

sebulan lagi dah masuk ramadhan. cepat kan? sebulan lagi jgkla anak sulung oden 2 tahun, lepas tu amani lak setahun. cepat tul masa jalan. tak sedar pun yg depa dah makin besar. serasa mcm baru jer semalam aku tengok muka kemerahan and badan kecil yg monggil. lani dah besar panjang anak2 dara ayah.

bila tengok album balik, tak tau naper rasa sedih nengok gambar budak2 ni masa kecil. rasa mcm tak nak jer bagi depa besar cepat skit. biorla kecil mcm ni...alahai. tak faham betul aku ni.

No comments: