Sunday, June 22, 2008

private practise

haah...tengok tak? private practise (ntv7)..kiranya new version of anatomy grey. i like it..

tapi aku bukan nak cerita pasal that new series. the first episode pasal csec. dulu pernah tengok online how it was done and it gave me bumps all over. tonight, teringat la balik time deliver my babies. sakitnya masih terasa. mungkin sbb kekadang aku duk dukung fifi kekadang tu.

time fifi dulu, cuma terasa sakit false alarm...not really sakit nak bersalin tapi disebbkan aku sesak nafas, dr advised me to csec. dgn amani lak, original plan memang nak normal (that was my only chance) tapi tak bole sbb 3.7 kg. dr risau kut2 rahim aku pecah..so proceed ler csec jgk. terkilan sbb aku tak merasa sakit nak melahirkan anak. tapi kena potong pun sakit jgk per! cuma time amani jer aku sempat merasa sakit nak bersalin, memang dah berdarah katil pital tu tapi disbbkan aku dah pun booking csec, tak bole nak deliver normal.

alhamdullilah, sec time, aku tak merasa perut aku kena toreh, tak merasa perutku digoyang2..and the best part, aku sedar sepanjang operation dijalankan. dapat cium amani, dapat dengar dia menangis..dapat tengok dia sebelum org lain (except for the drs and the staff). bila nurse bawak amani jumper aku, i dont regret having csec as long my baby safe.

sekarang, bila tengok anak2 aku membesar depan mata sendiri, i thanked to Allah. aku dah rasa 5 bulan hidup dgn hari2 telifon mertua bertanyakan anak di kg. perit sbb hati asyik teringatkan anak. sedih bila tak dapat dengar her first words and etc. tapi aku bersyukur sangat2 sbb my in laws really taking care of afifah. bila anak2 dah tido mcm malam ni, sebak dada bila teringatkan kawan aku yg terpaksa meninggalkan anak di kg...been there and insya Allah, i can understand your feeling.

malik, keep it strong.


amani baru bangun tido..


fifi's new hair cut.makcik yg tolong kemaskan umah cakap aku pandai gunting rambut..muahahaha...

5 comments:

fairuzniza said...

mama ngan abah kate-
"fifi ngan amani dah kurus"

sit said...

fifi dah turun skit, sbb dia asyik main and tak nak makan sangat. tadi timbang, 15.4kg..okla tu.

amani? tak adala..berat badn dia naik and dah pandai mengamuk and hentak kaki.

Angah said...

Yeah...living separately with our loved ones memang menyedihkan..

For almost 3 years (2005 - 2007)I duduk kat Putrajaya, my son with my mom and my husband kat Kuantan...and in 2006 I was pregnant...just imagine my situation.. alone in putrajaya menyewa ngan kengkawan and expecting a child huhuhu, sampai plak bulan puasa berbuka ngan kengkawan jek

only last year bila ditukarkan jabatan dapat tinggal sekali ngan anak2. But my hubby masih la di Kuantan sana... ni dah tahun ke empat.

I pun tak tau camne I boleh survive tapi with Allah's will insyaAllah boleh...

jadi entry plak dah...

So I really understand ur feeling back then..

sit said...

angah,

you are a strong women. i always heard stories about how hard it was leaving our kids far from us and having the same experiences even for 5 months, i respect you more. separate 5 bulan dgn anak pun dah rasa perit, tapi you until today live separately.

may Allah bless you and ur family with His barakah..amin. keep it strong kay.

Anonymous said...

yuhoo! 15.4kg.... x larat aku nak angkat anak2 hang ni... kalo keturunan aku, biasenye umur 2-3 thn mmg x mo makan.. kejo berkejor suap mulut... sbb peringkat pembesaran menjadi JUARA hahhaa!! **t.e.k.a.s.i.a.p.a**